香港人創業愛選擇開餐廳,從英國讀書回來的Vicky也不例外,她先在社福界工作,她認為經營社會企業應以可持續發展為宗旨,之後她先後開設2間炸魚薯條店,以回饋社會為目標。店內聘用智障、自閉症人士或少數族裔人士工作;同時採用環保餐具及包裝,超過80%餐具包裝都可作生物分解。雖近來受新冠肺炎影響,生意跌了4成,但Vicky仍樂觀面對,望能堅守到最後。

 

新冠肺炎疫情持續,香港各行各業均大受影響,當中飲食業可謂首當其衝。Vicky開設的CHIP IN,現有西貢及灣仔兩間分店,主做外賣炸魚薯條生意,她表示受疫情影響,生意額下跌4成,「條街少咗人行,好在我哋主力做外賣生意,附近街坊都會嚟幫襯,總算捱到大半年。」

面對疫情的打擊,Vicky認為經營食肆很難有應對的方法,「我哋冇要員工放無薪假、減少工作時間等,因為佢哋都要開飯。雖然有申請政府資助補貼,但幫到嘅好有限,呢段時間做老闆惟有堅持,我有同業主商量可唔可以減租,及同銀行傾借貸。」

要可持續持發展

Vicky在英國修讀心理學,06年回港後到社福界工作,她主要擔任社會企業管理的角色。「我發現香港做NGO及社福機構好依靠funding,如果申請唔到,咪冇得繼續落去?社會企業應該要可持續發展先至啱,我覺得自己可以經營一門咁樣嘅生意。」剛巧當時Vicky有創業的念頭,她發現香港少有專門食炸魚薯條的食肆,「呢樣嘢係英國好流行,我覺得可以開鋪頭做留港外國人嘅生意。」

Vicky認為做外賣炸魚薯條較有成本效益,「租金相對較低 ,做外賣店的尺數不用太大,200呎就夠。需要人手又相對較少,一間店鋪一般只需2位員工已可以運作。餐單會簡單啲,食材亦相對簡單,食材流動性高,坐貨時間短,資金流動得快。」

西貢開業試反應

當時Vicky做過調查,發現香港最多外國人居住的地區是中西區,有23%,其次為西貢的9%。「喺12年,我決定喺西貢開業試反應,因為中西區範圍太大,西貢外國人口會集中啲,租金亦相對平啲。我揀咗西貢碼頭附近嘅敬民街約200呎鋪位,租金連裝修等,開業花咗約30萬。」

開設CHIP IN,Vicky秉承着社會企業的宗旨,希望可以回饋社會,店內的6至7成的支出是用來付社會責任,並以可持續發展來經營。「我哋係推廣有質素嘅快餐,所有食物即叫即造,減少使用副食品,不含味精。加上製作炸魚薯條唔複雜,重複性高,我會聘請智障或自閉症人士嚟做服務台幫客人落單。而店內有超過80%餐具包裝都係可以作生物分解,支持環保。」

透過社企請人

Vicky表示透過NGO及勞工處展能就業科聘請智障或自閉症人士,「可能佢哋幫手落單會有啲慢,最初要喺側邊幫下佢,都會好快上手。環保餐具方面,其實成本同普通餐具差不多,只要你肯,實搵到貨源。」

西貢店反應不俗,1年內回本,便想到開分店,Vicky說:「15年,喺九龍城開分店,間鋪有800呎,月租$65,000,可以做埋堂食,諗住客源係區內嘅中產客,區內仲有唔少服務式住宅,都有唔少外籍人士。但做落發覺生意發展潛力唔大,冇想像中咁好,做咗半年就結業,好彩可以平手離場。」

灣仔再開分店

直至18年,Vicky再到灣仔皇后大道中開分店,店內請了少數族裔人士來當服務生。最初生意都不錯,每月有近18萬的生意額,但直至上年中社會運動開始至現在的新冠肺炎疫情第三波爆發,令店鋪生意下跌4成,經營日漸困難。

Vicky說:「其實依家政局混亂都唔睇好前景,覺得政府好忽略中小企嘅力量,支助唔多,好似灣仔店會請兩個全職員工,如果結業代表住有兩個家庭受到影響。業主好好都肯減租,由$55,000慢慢減到$40,000,但如果經營環境繼續差落去,真係做唔住,依家作為老闆,只好堅持到最後一刻。」

CHIP IN

www.chipin.com.hk

Vicky表示會善用所有食材,達至近0%廚餘。「好似用淨嘅魚可以造魚柳包,而洋蔥嘅蕊可以做他他醬。」

做外賣店不需太多人手,CHIP IN只需兩個人便可以運作。圖為Vicky與廚師研究餐單有否改進空間。

店內採用的都是環保餐具。

這隻偵探貓是CHIP IN的吉祥物,店內有大小的擺設。

灣仔店內牆上印上了CHIP IN的logo。

除了主打的炸魚薯條外,店內亦有售賣魷魚圈及雞翼等食物。

灣仔店位於皇后大道東。

英式炸魚薯條  $48 (細)  $75 (大)

魷魚圈薯條 $48

圖為CHIP IN位於西貢敬民街的分店。