城市急速發展,有不少新樓宇落成,亦有不少大廈開始老化需要維修保養,造就屋宇裝備相關行業需要大量人才。Natalie是香港專業教育學院(IVE)屋宇裝備工程學高級文憑的畢業生,她報讀這科也是因為出路夠廣,她認為這科目也適合女生報讀,她也愈讀愈有興趣,故選擇繼續升學,以做工程師為目標。

今年21歲的洪得琳(Natalie)是香港專業教育學院(IVE)屋宇裝備工程學高級文憑的畢業生,在中學畢業時,Natalie表示曾對自己的前路感到迷惘,「聽到親戚朋友講過讀屋宇裝備工程呢科出路好廣,加上自己對physic有興趣,覺得會有能力修讀呢科。」

Natalie表示作為女生修讀這門學科,都會有優勢。「課程內容會有practicial training,好以學裝水喉、駁電線、扭銅管及裝分體式冷氣機等,即使將來唔使自己落手落腳做,都要學相關嘅知識。雖然呢方面女仔體力會輸蝕啲,但喺某啲方面,女仔會細心啲,好似畫layout plan會仔細啲,寫report會工整啲。」

課程內容實用為主

香港專業教育學院(IVE)摩理臣山院校工程系高級講師歐陽耀南指,屋宇裝備工程學高級文憑課程獲香港特區政府機電工程署認可,符合該署註冊電業工程人員「B」牌的學術水平要求,「只要得到相關嘅工作經驗,就可以正式攞牌。」

課程共分5個學期,內容以實用為主,歐陽sir說:「第一個學期會教technical嘅學科,好似關於屋宇裝備工程嘅數學及科學,會係職業向嘅科目,同學要畀啲時間去適應。之後嘅課程內容好多都係project based為主,需要同學由零開始去做設計,將風火水電嘅理論應用出嚟。導師會從旁指導,會提供參考圖,同學有唔明可以請教導師。」

職場實習夠實用

歐陽sir表示課程最大特色是最後一個學期的職場實習,「Final year project係同學有為時3個月嘅職場實習,喺呢段期間,佢哋會完成一個相關嘅工作,作為一個final year report。目的係令學員得到實際嘅工作經驗,兼做到無縫就業,搵到第一份工。當中有一半嘅同學會獲提供實習嘅機構繼續聘用,亦有畢業嘅同學會選擇升學。」

Natalie的職場實習是到了一間顧問公司工作,「學校有問我哋意向,會去提供實習嘅公司面試。我去咗一間顧問公司嘅電team工作,包括負責文書,好似計數、處理數據、做投標圖等,亦會跟上司落地盤及去開會。我嘅final year report係設計一幢先進科技嘅工廠大廈,喺過程中,有請教師兄,及將實習學到嘅數據應用番出嚟。」

到英國交流開眼界

在修讀課程期間,Natalie曾到英國紐卡素交流,「去參觀位於紐卡素嘅莊園,發現喺洋裝嘅年代,豪宅內已經有lift,而浴室已裝有花灑,當時嚟講已經好先進。城堡古宅已經設有風火水電裝置,令我眼界大開。」

此外,Natalie參加了香港工程師學會,她成為屋宇裝備工程分部大專學生聯絡組的委員會成員,「我做咗兩年財政,曾為大學或大專修讀屋宇裝備相關課程嘅學生舉辦生涯規劃講座、參觀商場、比賽及與現職工程師嘅交流活動等。成為委員會成員有好多得着,吸收好多搞活動嘅經驗,及擴闊咗自己嘅人脈關係。」

畢業生出路廣

歐陽sir表示同學畢業後出路很廣,「可以去顧問公司做有關設計嘅工作;亦可以去判頭公司工作,落地盤或到相關現場工作。另外,設施管理公司都需要人才,因為有好多大廈需要進行修維保養嘅工程,甚至改建重建,都需要人手去做設計。畢業生出嚟工作,起薪點約為$14,000至$15,000。」

在畢業後,Natalie選擇繼續升學,她現在本地某大學修讀yr. 3,「呢科我愈讀愈有興趣,尤其喺冷氣方面。我希望先完成學士學位課程,再累積工作經驗,最終目標係希望晉升至工程師。」

課程名稱:屋宇裝備工程學高級文憑

舉辦機構:IVE(摩理臣山、沙田、屯門)

修讀年期:2年全日制

入學要求:香港中學文憑考試5科成績達第二級或以上,包括英國語文、中國語文及數學;或VTC基礎文憑(級別三)/基礎課程文憑及完成其基礎數學(三)單元;或VTC中專教育文憑/職專文憑及完成其數學3G / 3E單元;或毅進文憑及完成其延伸數學單元;或同等學歷。

學費:每年$31,570

課程內容:學習屋宇裝備設計的知識,包括風火水電的設備裝置,最後學期有職場實習等。

查詢:2897 6111

網址:http://www.vtc.edu.hk

洪得琳(Natalie)(右)是香港專業教育學院(IVE)屋宇裝備工程學高級文憑畢業生,圖為她學習使用監察冷氣運作及雪種變化的教學設施。

院校配備業界常用的儀器,圖中的儀器是用以觀察冷氣系統運作時,空氣在溫度、濕度等的變化,以提升屋宇能源管理。

院校配備消防供水模擬系統,當火警發生時,花灑裝置便會自動灑水,學生可於系統啟動後觀察水流分佈變化。

屋宇裝備包括樓宇及建築內的供水及排水系統、消防裝置、冷氣系統及電力裝置等,IVE屋宇裝備工程學高級文憑課程配備一系列教學設施,教授學生實務知識。

Natalie於就讀IVE屋宇裝備工程學高級文憑課程期間,曾到英國交流,到當地大學上課和參觀,學習當地有關屋宇裝備工程的技術和發展。

Natalie積極參與IVE工程系和各專業學會成立的學生分部活動,她擔任香港工程師學會屋宇裝備工程分部大專學生聯絡組的委員會成員(財政)。圖為她於2019年5月獲學會頒發傑出學生獎。